Pszichoszomatikus tünetek

Mik a pszichoszomatikus tünetek?

Szervet vagy szerveket, valamint a szervezetet érintő, elváltozással járó betegség (tünetegyüttesek), amelyek egyértelműen lelki okokra, illetve feloldatlan konfliktusokra vezethetők vissza.

Amikor a mentális stressz testi tüneteket okoz – például iskolai, munkahelyi vagy magánéleti konfliktusok kapcsán – általában pszichoszomatikus betegségekről/tünetekről beszélünk. A lélek (psziché) - testre (soma) gyakorolt ​​hatása miatt az ember rosszul érezheti magát, panaszai lehetnek anélkül, hogy az orvos szervi okot találna.
A pszichoszomatikus betegségek szinte minden szervet érinthetnek, és nagyon eltérő tüneteket okozhatnak.

A legjellemzőbb tünetek a következők:

• különböző nem diagnosztizálható "betegségek",

• bármilyen olyan testi tünet, ami nehezíti a hétköznapjait (hátfájás, zsibbadás, ízületi gyulladások, fülzúgás stb.),

• érzelmi zavarok (csalódottság, kudarcérzés, fásultság, hangulatingadozás, gyakori konfliktushelyzetek),

• feszültség, szorongás, pánik,

• ha tartósan rossz a hangulata, depresszív,

• indokolatlan fáradtság,

• alvásproblémák,

• rosszullétek, émelygés, hányinger, szédülés,

• gyakori fejfájás, migrén,

• gyakori indokolatlan megbetegedés,

• asztma, allergia,

• pikkelysömör, ekcéma, egyéb nem gyógyuló bőrproblémák,

• emésztési problémák (túlsúly, anorexia, bulimia, egyéb táplálkozási zavarok, irritábilis bélszindróma/IBS),

• pulzus, vérnyomás problémák, érrendszeri problémák (visszér, aranyér),

• krónikus betegségek,

• fokozott kéz- és lábizzadás,

• gyakran előforduló sérülések, balesetek,

• fizikai és lelki traumák után (balesetek, bántalmazás, veszteségek),

• testi betegségek lelki okainak feltárása, a betegség mögött meghúzódó energetikai ok megszüntetése (akár negatív orvosi eredmények után is, amikor a tünetek még észlelhetőek és nincs változás) stb.

Hogyan segítek?

Mivel a (tartós) stressz elengedhetetlen tényezője egy pszichoszomatikus betegség kialakulásának, fontos a stressz időben történő csökkentése. Személyre szabott módszerekkel segítek önnek abban, hogy felismerje a tünetek és a problémák hátterében lévő okokat, amelyeket a kezelések során oldunk. A stresszkezelési technikák segítségével jobban meg tud birkózni a túlterheltség érzésével. Ez magában foglalja a megterhelő kötelezettségek csökkentését és az általam javasolt pihenési szünetek tervezését is. Az érzelmek kondicionálása által képessé válik, hogy jobban kezelje az olyan érzéseket, mint a harag, szomorúság, magány vagy tehetetlenség.

Érdeklődne további esetekről, amelyekben segíteni tudok?

Kérdése van a kezelésekkel kapcsolatosan vagy szeretne időpontot foglalni?

Keressen bizalommal!

Érdeklődne a módszerekről, amelyekkel foglalkozom?